Poczęstunek dla klienta można zaliczyć w koszty

Prawdziwie przedświąteczny prezent z Ministerstwa Finansów: MF orzekło, że wydatki na podejmowanie kontrahentów można zaliczyć w koszty. Wydatki na drobne poczęstunki, napoje, posiłki (!), podawane podczas rozmów z kontrahentami, inwestorami, wykonawcami itp podmiotami dotyczących zakresu prowadzonej działalności nie stanowią reprezentacji zatem mogą być zaliczane w koszty.

Interpretacja ma sygnaturę DD6/033/127/SOH/2013/RD-120521, można ją znaleźć na stronie MF lub  na bezpośrednio przytoczoną na mini stronie z interpretacjami.

Osobną, zapewne nową sporną kwestią z fiskusem stanie się kwalifikacja kiedy następują rozmowy z kontrahentami a kiedy następuje reprezentacja. Naturalnie za wcześnie jest, by wykształciło się orzecznictwo w tej kwestii. Jednakże wykazanie związku podjęcia danego kontrahenta obiadem a późniejszymi dokumentami zakupu/sprzedaży czy zmianą warunków dotychczasowej współpracy – jako efekt rozmów dotyczących zakresu prowadzonej działalności – nie będzie trudne dla większości przedsiębiorców.

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. do pisze:

    Ile lat trzeba było, by taka podstawowa rzecz została sensownie uregulowana?! To kpiny, po prostu, reprezentacja dotychczas to była wolna amerykanka, uznaniowość w czasie kontroli podatkowych… nigdy nie można było być pewnym wyniku, nawet jak trzymało się w ręku intrer. indywidualną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *